tisdag 10 april 2012

Salsa för Nybörjare



Ja, nu har jag tjatat om det här med homofobi och sexism i salsavärlden ett tag. Dags att göra något åt det. Jag tänker mig att vi börjar i liten skala, from scratch, och sen tar över (salsa)världen på längre sikt. Målet är en (salsa)värld där kön, och andra förtrycksgrunder, inte spelar någon som helst roll. Vägen dit kommer mest vara fantastiskt rolig!

En nybörjarkurs i salsa där vi helt enkelt struntar i vem som för och vem som följer. Alla får göra båda delarna. Och alla får dansa med alla. As simple as that. 

A la batalla!! 


Och lite info:
Kostnad: 250 pix
Tid: 21-22 April kl 13-16
Plats: Fürstenbergsgatan 4, Gårda, Göteborg
Anmälan: paula_carlsson@hotmail.com

Och här är länken till fb-eventet om ngn vill ta en titt:
http://www.facebook.com/#!/events/324556227604468/

6 kommentarer:

  1. Kreativt initiativ! Vi får leva de samhällen vi vill ha. Ta plats på dansgolvet och bland andra samhällen.

    Att bara vara emot något, ställa sig mitt emot något som man är med och konstruerar som sin motsats, det är väl lite väl hetero? Hmm.

    SvaraRadera
  2. Jag läste bara queer-salsan som suverän politisk praktik. En ren protest mot sexism eller homofobi skulle ju bli att återskapa motsatsparet, ett par av motsatser, ramla tillbaka i heterokodandet, skapa dichotomier, för och emot ...

    Jag prövar postprotest-tänkandet på lite av varje nuförtiden, hmm.

    SvaraRadera
  3. Det finns mycket att säga om queer-salsa och vi kan gärna ta det samtalet ngn torsdag framöver! Men jag tänker mig det dels som ett "eget rum", en fristad både under kursen och sedan på dansgolvet. Och samtidigt som en protest. Och ett sätt att bredda en ganska tajt värld. Kom och testa i postprotest-praktiken vettja!

    SvaraRadera
  4. Schysst! hejar på! :-)Jag kommer en vacker dag när det passar med mitt barnschema

    SvaraRadera
  5. Gör det! Lite solstrålar behövs alltid :)

    SvaraRadera